Follow Us @soratemplates

Selasa, 3 April 2018

Food Court Moden Swanky @ SkyAvenue Genting


Assalamualaikum dan salam sayang semua...



Nak tau tak...!? Dah berbelas tahun rasanya linda tak menjejakkan kaki ke Genting ni. Tapi disebabkan oleh seorang sahabat yang baik hati dapatla Linda dan anak-anak sampai ke sini. Percutian yang meninggalkan banyak kenangan buat Linda dan anak-anak. Sedih pun ada sebab tak banyak gambaq yang dapat Linda kongsikan kat sini. Time sampai atas ni la fon wat hal, terus kongggg....😂🤣😂

Dah sampai tempat sejuk ni,  tentu perut kita cepat terasa lapaq kan....betoii dak? Anak-anak Linda pulak memang jenis pemakan orangnya...ermmmm 😋

Tapi jangan risau, kat sini dah ada banyak tempat-tempat makan yang menarik. Boleh pilih ikut citarasa kita. Kalau dulu-dulu cuma  ada dan boleh makan burger atau western ja..

Kini, dengan adanya Medan Selera di SkyAvenue, Resort World Genting yang berkonsepkan Moden Swanky dah tak perlu risau lagi dah bab nak cari makan yang ikut selera kita.

Pada 10 Mac 2018 yang lalu, dengan rasminya Resorts World Genting telah membuat pengumuman pembukaan Medan Selera yang baru dengan tambahan tempat makan terbaru sumber ilham dari pusat membeli-belah SkyAvenue. Bermula seawal jam 8 pagi hingga 11 malam. Medan Selera yang telah menyatukan lima masakan kegemaran dalam persekitaran yang mudah diakses dan agak santai untuk kita bersama keluarga dan sahabat handai.

Pelbagai jenis variasi makanan kegemaran baru yang menggoda di tawarkan kepada tetamu yang datang ke sini. Harga juga sangat berpatutan.



Waktu makan malam pula kita boleh memilih dari kedai-kedai Rice & Spice, Mi, Laksa, Barat Asia dan Crispy Chips. Rice & Spice menawarkan variasi nasi beras Malaysia yang lazat termasuk Nasi Lemak, Nasi Briyani dan Nasi Kandar yang sentiasa popular dengan pelbagai hidangan sampingan. 



Noodles menghidangkan pelbagai pilihan hidangan berasaskan mi, dari Char Kway Teow yang berasap ke Mee Bandung yang hangat, Bakso soupy ringan kepada pedas Singaporean Fried Beehoon. Laksa jiran bertumpu pada hidangan mi khusus dan variasi serantau dari seluruh Malaysia, termasuk Nyonya Laksa, Laksa Johor, Laksa.

Terdapat juga makanan panas daripada Asia Barat seperti daging panggang dan roti Arab. Dimasak dengan kesempurnaan dan terdapat pelbagai pilihan termasuk Chicken and Lamb Shawarma, Chicken Chicken Shish Tawook dan Kebab mulut, Kaki Ayam Panggang, Roti Seafood dan Roti Timur Tengah seperti Zaatar Manakich, Mohamara dan Roti Keju. Pemilihan pilihan adalah Crispy Chips, yang memaparkan staples Barat seperti Ayam Fried Crispy, Popcorn Chicken, Fish & Chips, Cincin Calamari dan Fries Perancis yang mengikut citarasa kita..




Untuk sarapan pagi, Medan Selera juga menyediakan set sarapan pagi RM12 di mana kita boleh memilih makanan dari Nasi Lemak, Nasi Dagang, Nasi Kerabu, Fried Mee, Nasi Goreng, Roti Telur, Roti John, Kari Ayam dengan Roti Puree dan lain-lain hidangan yang dipasangkan minuman panas atau sejuk.




Terdapat juga Salad dan Pencuci mulut yang terdiri daripada Salad segar, buah-buahan, puding dan pencuci mulut tempatan seperti Som Som Gula Melaka, Sago Gula Melaka, Snack & Go dan Grab & Go section. Di sini rasanya sihat seperti Spiral Curry Puffs (Chicken or Anchovies), Pisang Fritters dan Potato Samosas duduk di sebelah godaan manis seperti Bahulu, Dodol, Kuih Cakar Ayam dan Sarawak Layer Cake, yang semuanya sesuai untuk gigitan cepat.

Medan Selera terletak di Level G of SkyAvenue Mall, di bawah Pawagam Bona yang baru dibuka. Jam operasi adalah jam 8.00 pagi hingga 10.00 malam setiap hari, dengan kapasiti tempat duduk untuk 270.

Untuk maklumat lanjut, hubungi :
03 2718 1118 atau
 lawati www.rwgenting.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan