Follow Us @soratemplates

Selasa, 10 April 2018

Snow World dan Genting Bowl @ World First Plaza

Assalamualaikum dan salam sayang buat pembaca blog linda sempoi....


Hotel First World
Tentu ada antara kita yang teringin sangat nak merasa main salji kan!.. Hangpa jangan dok risau nak pi jauh-jauh sebab kat dalam Malaysia pun kita dah dapat main salji. Tempat dia bukan main besaq dan luas lagi. Tak percaya, jom tengok apa yang linda nak share kat sini.
Sangat sejuk suhu kat sini
Snow World ni terletak di paras 2 World First Plaza merupakan kawasan ajaib musim sejuk yang terbesaq sekali di Malaysia dengan keluasan 22.8k kaki persegi. Suhunya pula boleh mencecah -6°c. Boleh tak hangpa bayangkan betapa sejuknya bila dok dalam Snow World ni.

Masa dok dalam ni, kita bercakap pun keluaq asap. Memang linda rasa macam dok ada kat negara omputih dah...anak-anak excited dok main salji...siap berguling-guling lagi kat dalam tu untuk merasai salji yang sebenar. 

Tapi sayang linda tak dapat nak snap gambaq-gambaq menarik kat dalam tu. Masa ni la fon buat hal lagi. Kesian anak-anak yang dah siap possing suh amek gambaq depa.

Kat dalam ni jugak terdapat banyak aktiviti yang boleh kita buat. Antara aktivitinya adalah seperti gelongsor 'Crosta Run Toboggan Slide'...anak linda yang no 2 dan yang no 4 tu tak berenti main gelongsor tu...memang nampak depa seronok sungguh dengan gelongsor 'Toboggan' tu. Anak-anak boleh jugak main 'play slide' sambil tu boleh jugak pegang- pegang salji macam cerita frozen dalam TV tu...bawakla anak main pusing puas-puas dengan 'play slide' tu... sambil tu kita jugak boleh main baling-baling bola salji dengan anak-anak kita dalam tu...keseronokan terasa bila linda tengok anak-anak happy sangat ...
Nak naik gelongsor 'Crosta Run Toboggan Slide'
Adik Iman suruh tarik dengan 'Play Slide'
Main baling-baling salji
Dalam Snow World ni jugak hangpa boleh merasa suasana sebenar pada waktu siang dan malam musim sejuk dengan bantuan penataan lampu LED Light Animation Scheme. Sungguh menakjubkan, memang terasa macam dok kat London dah....hehe😁

Terdapat juga mural dinding yang sangat menarik turut disediakan di Winter Downtown ni seperti English Tea Shop, an Italian Pizzeria,  A French Bakery dan banyak lagi bagi hangpa yang suka bergambar bagi merakamkan kenangan-kenangan terindah semasa berada di dalam Snow World ni sebagai kenangan...

Antara mural yang terdapat dalam 'Snow World of Genting'
Antara tempat yang cantik untuk bergambar
Rumah Igloo
Memandangkan suhu kat dalam ni yang terlalu sejuk hampir mencecah -6°c masa yang diberikan untuk pengunjung hanya 30 minit sahaja. So, kita kena pandai gunakan masa yang ada sebab 30 minit tu terlalu singkat untuk kita nak explore kat dalam tu...Snow World ni buka setiap hari bermula jam 9.30 pagi hingga 11.30 malam. Harga termasuk sewa baju sejuk, gloves, kasut dan jugak topi sejuk.
HARGA:
Dewasa : RM 40
Kanak-kanak/Warga Emas : RM 30

Dah puas linda dan anak-anak main salji, lepas tu bawak pulak anak-anak panaskan badan kat Genting Bowl yang terletak di Tingkat 3, First World Plaza ni, hanya naik satu tingkat ja dari Snow World  tadi.. anak-anak linda memang dah lama jugak minta nak main bowling ni..Akhirnya depa dapat main kat atas tanah tinggi ni...

'Genting Bowl'
'Genting Bowl'
Kat Genting Bowling ni terdapat 28 lane...sangat sesuai kalau nak buat tournament atau pun family day kat sini..tempat yang sangat luas dan selesa sangat. Yang lagi best, kalau kita main selepas pukul 6, kita boleh rasa main dalam suasana 'Glow In The Dark'. Kat tempat lain tak dak lagi suasana yang macam ni.
'Genting Bowl'
'Genting Bowl'
Anak-anak linda happy sangat walaupun depa tak berapa nak pandai main tapi pengalaman ni terlalu mahal dan indah buat linda dan anak-anak. 
'Genting Bowl'
'Genting Bowl'
Genting Bowl mula beroperasi bermula 
jam 12 tengahari hingga 12 malam
(Isnin hingga Jumaat) / 
10 pagi hingga 12 malam
 ( Sabtu, Ahad, Cuti Sekolah dan Cuti Umum)

Harga
Sebelum 6 Petang 
Isnin hingga Jumaat RM6.40
Sabtu, Ahad, Cuti Sekolah dan Cuti Umum RM8.50

Selepas jam 6 petang
Isnin hingga Jumaat RM7.50
Sabtu, Ahad, Cuti Sekolah dan Cuti Umum RM9.50

Ni nak habaq ni, hangpa boleh dapatkan harga combo untuk anak-anak hangpa  kat tempat-tempat menarik di Resort World Genting  ni dengan harga combo 2 dan combo 3 pada harga serendah RM 60 sahaja. Harga kombo ni hangpa boleh dapat melalui Genting Rewards Member's Child atau kalau nak tau dengan lebih lanjut lagi hangpa boleh hubungi +603 6101 1118 atau lawati www.rwgenting.com.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan