Follow Us @soratemplates

Selasa, 27 Februari 2018

MITA sasar 30000 pelancong sempena Tsahun Baru Cina 2018

Assalamualaikum n salam sayang buat semua...




Dataran Merdeka - Sempena menyambut Tahun Baru Cina baru-baru ini, Persatuan Pelancongan Malaysia (MITA) dan Majlis Pelancongan Malaysia (MTC) telah berkerjasama dalam menganjurkan pertunjukan Lion Dance untuk pelancong dalam dan luar negara ingin mengucapkan serta meraikan Selamat Tahun Baru Cina dan Salam Sejahtera!!!





Buat pertama kalinya lindasempoi dapat menyambut perayaan Tahun Baru Cina bersama-sama anak-anak di bawah anjuran MITA-MTC bertempat di Dataran Merdeka. Pelbagai acara diadakan bagi menarik lebih ramai pelancong terutama pelancong dari negara China.



Masyarakat Tiong Hua mengalu-alukan tahun anjing pada tahun ini. Ini juga merupakan tahun yang keenam bagi MITA menganjurkan pertunjukan Lion Dance. Seperti sambutan pada tahun-tahun lalu yang pernah dan telah diadakan di Tugu Negara, , Matic dan Dataran Merdeka. Pelancong dapat menyaksikan persembahan 'Lion Dance', mendapat angpau dan juga buah limau yang menjadi simbolik kaum cina.





"Harapan MITA agar acara seperti ini secara tidak langsung akan memuji usaha Tourism Malaysia yang menyasarkan 3 juta pelawat dari China untuk melawat Malaysia pada tahun ini." Kata En. Uzaidi bin Udanis ~ Presiden MITA dan Majlis Pelancongan Malaysia(MTC).







Sempena Tahun Baru Cina ini, ahli-ahli MITA yang mengusahakan Restoran dan Souvenir Outlet menjangkakan kenaikan 20-30% ketibaan pelancong China berbanding dengan tempoh yang sama pada tahun lepas. Lebih daripada 250,000 pelancong China mensasarkan akan melawat Malaysia untuk tahun ini berbanding 193,000 pelancong China. MITA telah bersedia untuk menerima dan melayani ketibaan pelancong yang besar terutama dari tanah besar China.

MITA ingin mengucapkan terima kasih kepada Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan (MOTAC) khususnya kepada Menteri YB Dark' Seri Nazri Aziz dan Ketua Setiausaha MOTAC, Datuk Rashidi Hasbullah kerana memberi sokongan kepada MITA terutamanya dengan menyediakan lesen Pemandu Bercakap Bahasa Mandarin sementara untuk menampung lonjakan ketibaan pelancong China semasa bercuti di Malaysia.

MITA akan lebih agresif  lg dalam usaha memasarkan produk pelancongan Malaysia di China. "Kami telah menganjurkan beberapa Road Show di China untuk memperkenalkan produk pelancongan baru seperti Durian Tour and Agrotourism Road Show  seterusnya pada 31 Mac di mana kami akan membawa lebih daripada 100 ahli ke sesi Xian.

Untuk maklumat lanjut sila hubungi:

Sekretariat MITA kami di 03 4251 0351 atau
Sekretariat MTC di 03 9226 2000 atau
Presiden MITA En. Uzaidi Udanis 
di 019 238 1875

Mengenai MITA

Di tubuhkan pada tahun 2004, Persatuan Pelancongan Malaysia (MITA) adalah usaha bersama para pemain industri yang berpengalaman dengan pengetahuan pelancongan dan perhotelan dengan perwakilan dari kebanyakkan negeri di Malaysia.

Dengan objektif mempromosikan orang Melayu sebagai INBOUND DESTINATION of excellence, MITA menetapkan penanda aras dalam memastikan pemain industri mematuhi standard integrity  yang tinggi, menawarkan perkhidmatan yang berkualiti dan mengekalkan kelakuan etika sejajar dengan peningkatan ketinggian baru dalam kecemerlangan professional.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan