Follow Us @soratemplates

Isnin, 14 Oktober 2019

Pameran Seni Kanak-Kanak @ GMBB bertemakan "Every One Can Paint"


Assalammualaikum dan salam ukhwah buat pembaca blog Linda...

Sekarang ini sedang berlangsung Pameran Seni Kanak-kanak 2019 @ GMBB Kuala Lumpur yang telah memberi peluang kepada kanak-kanak dan pencinta seni bertemakan "Semua Orang Boleh Lukis". Secara rasminya pameran ini telah mempamerkan lebih daripada 354 karya seni dari kanak-kanak, belia dan pakar-pakar keperluan khas Kuala Lumpur yang berlangsung pada hari Sabtu,  12 Oktober 2019 yang lepas.

GMBB ingin meneruskan usaha kreatifnya dengan seni sebagai pusat yang pertama di Malaysia secara rasminya membuka pintu kepada semua orang supaya  boleh mempamerkan Pameran Seni Kanak-Kanak 2019 di pameran seni kanak-kanak yang pertama di Malaysia, yang bermula pada 11 hingga 20 Oktober 2019.  Pesta yang dimenangi orang ramai dengan penyertaan dari anak-anak yang berbakat dan ingin tahu seawal umur 3 hingga 19 tahun.  

Kids Art Fair mempamerkan lebih daripada 354 karya seni dari 148 kanak-kanak, belia dan kumpulan keperluan khas yang meliputi beberapa bidang seni seperti lukisan minyak, akrilik, warna air, lukisan pensil, pemasangan bercampur dan seni bercampur yang diperbuat daripada bahan kitar semula. 

Mereka yang mengambil bahagian dalam pameran ini adalah daripada Seni Art Artistik Art, Taman Antarabangsa School, Phillip Wong Atelier & Gallery, Simple Art Studio (Ipoh), Studio Rumah Kotak dan Yuk Choy High School Ipoh.  Terdapat 11 solo dan 21 peserta pameran yang memikat hati para tetamu dan pelawat sepanjang program secara percuma yang berlangsung selama  9-hari.

"Tidak ada keraguan bahawa kesenian itu menyeronokkan, terutamanya untuk kanak-kanak. Menyelam ke dalam cat jari dan membuat gambar yang cantik untuk digantung di dalam peti sejuk adalah hebat dan pengalaman yang tidak dapat dielakkan pada tahap asas, "kata Phillip Wong, Pengarah Artistik dan Kurator Anak-anak Art Fair 2019. 

Kajian telah menunjukkan bahawa seni mempunyai banyak kesan kepada anak-anak dalam pembelajaran dan pembangunan kehidupan mereka. Seni dapat meningkatkan kemahiran motor dan motor halus, membina keyakinan batin, mendorong pemikiran kreatif, kemahiran membuat keputusan, kuasa fokus, akauntabiliti dan pembelajaran visual antara lain.  

"Walaupun kami mempamerkan seni dan memupuk kreativiti pada usia muda, sangat penting untuk kita mendidik mereka untuk bersahabat dengan alam sekitar. Kami cuba sedar tentang bumi ibu dan memberikan contoh yang baik kepada generasi ini.  pemasangan untuk Kids Art Fair 2019 terdiri daripada 100% bahan kitar semula, "tambah Phillip.

Lim Ying Hui, Penolong Pengurus Besar GMBB Kuala Lumpur dalam ucapannya berkata, "Ini adalah visi kami untuk menjadi pusat kreatif pertama yang memberikan pengalaman holistik kepada para pengguna untuk memenuhi keperluan industri kreatif Malaysia melalui program-program seperti Pameran Seni Kanak-kanak  2019. Kami sangat berpuas hati dengan konsep pameran yang dibawa oleh Phillip yang akan mengumpulkan ramai artis muda untuk mempamerkan karya dan minat mereka, saya dapat melihat banyak dari mereka mempunyai bakat dan potensi yang besar.

"Malaysia adalah negara yang penuh  dengan bakat tetapi pada masa ini mungkin kekurangan saluran yang disokong untuk mempamerkan potensi mereka.  Saya yakin bahawa Kids Art Fair 2019 boleh membuka jalan untuk memberi tenaga dan memperkasakan adegan seni muda dan pada masa yang sama menjadi platform untuk menunjukkan penghargaan kepada mereka yang kreatif, "tambahnya. 

Orang ramai dialu-alukan untuk melawat Kids Art Fair dari 11  hingga 20  Oktober 2019 pada tingkat 3 GMBB.


Pertunjukan seni ini akan diadakan secara langsung pada 13 Oktober hingga 19 Oktober 2019 dan pada 18 Oktober di tingkat 4 GMBB Kuala Lumpur pula adalah Daun Pisang: Sambutan Seni & Budaya India Malaysia.  


Mengenai GMBB

GMBB adalah pusat gaya hidup kreatif yang berada di tengah-tengah kawasan budaya KL. Ia berpengalaman dengan pengalaman sosial dan budaya yang bermakna di sekitar fesyen, hobi, F & B, seni halus, dan seni persembahan.


Bagi para usahawan, pengamal kreatif dan permulaan yang unik, GMBB adalah tempat untuk mereka mengambil peluang kerjaya ke peringkat seterusnya melalui kerjasama, reka bentuk produk, teknologi kreatif, dan penglibatan dengan pembeli.  Bagi pembeli, ia adalah tempat untuk menemui kerja-kerja asal dan trend artistik, di mana selalu ada perspektif yang unik, produk yang menarik, atau pengalaman pembukaan mata yang akan ditemui.

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Kids Art Fair 2019 dan aktiviti terkini di GMBB, 
sila layari : 

Facebook (https://www.facebook.com/gmbb.kl/) 
Instagram (https://www.instagram.com/gmbb.kl /)

1 ulasan: